Embu - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Karin en Karel - WaarBenJij.nu Embu - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Karin en Karel - WaarBenJij.nu

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karin en Karel

11 Januari 2015 | Brazilië, São Paulo

Het is geweldig om weer in Brasil te zijn. Het land lijkt in veel opzichten nog heel erg op de tijd dat we hier gewoond hebben. Vooral de ontspannen en vriendelijke omgang van de mensen is echt super. Wel is er veel criminaliteit. Overal hekken en bewaking. Grote verschillen tussen rijk en arm. In de ene straat extreme luxe en een straat verder erbarmelijke armoede. Mensen overal slapend op straat. Brasil is ook een beetje een land waar alles een beetje halfbakken gaat. Vandaag huurauto opgehaald op exact afgesproken tijdstip maar auto was niet klaar. Hapje gegeten op terrasje met muziek, leuk maar chaotische bediening. De baas zong liever mee met de band en het personeel liep lukraak heen en weer. Charmant als je er zelf net als de Braziluanen relaxed bij blijft. Bijgaand foto van de 'electricutie douche' Een electrische kop, niet geaard, waarmee electrisch het water opwarmt. Vroeger was de kans dat je een schok kreeg met zo'n douche zeker 50%. De versie van nu (zie foto) is denk ik nauwelijks veiliger. Doe ook nog een leuke kraanfoto erbij.

• 12 Januari 2015 - 18:59

Marjo:

zo'n douche hadden we in guaruja bij het huis aan het strandje daar bij de offergelds. hoorde je mamma gillen of vloeken dat ze weer onder de stroom stond. iieeewwww!
    de armoede is zichtbaarder dan toen wij er woonden. tijdens mijn laatste bezoek aan Sampa, toch ook alweer zo'n 19 jaar geleden, ervoer ik dat ook. of zagen we het niet in de beschermde wereld waarin wij leefden?