Graded - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Karin en Karel - WaarBenJij.nu Graded - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Karin en Karel - WaarBenJij.nu

Graded

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karin en Karel

11 Januari 2015 | Brazilië, São Paulo

Naar GRADED geweest. Geweldig om mijn oude school weer terug te zien. En in sommige opzichten is er niets veranderd. De gymzaal het auditorium de lunchzaal de lockers de atletiekbaan Alles nagenoeg onveranderd zelfs de waterdrink fontijntjes zijn er nog. Rondleiding gehad van Cary Lynch schoondochter van David Lynch zat bij Marjo in de klas of 1 klas hoger. Erg leuk. Er is ook een nieuw stuk gebouwd boven de kantine voor art & music wat een groot thema is op huidige school. Het is nu te gevaarlijk voor kinderen om in de auto of de bus te wachten. Dan zijn de kids 'shooting ducks', daarom komt er een ondergrondse parkeer garage onder de spirtvelden. Is wel treurig dat veiligheid zo'n groot probleem is. Percentage Brazilianen is hoger dan Amerikanen en school is erg populair met een wachtlijst van bijna 1000 wachtenden. Dure school kost meer dan 30.000 euro per jaar. School krijgt geen subsidie van Braziliaanse regering dus moet school heel veel aan fundraising doen. Denk dat het een heel andere school is nu dan in onze tijd maar toch geweldig om weer te zien.

• 12 Januari 2015 - 18:54

Marjo:

Ziet er groener uit dan het in 'onze' tijd ooit is geweest. Cary is voorzitter van de alumni association, ik ontvang nog met enige regelmaat uitnodigingen :-) James Lynch (die ook nog meedeed aan een aflevering van de VPRO-serie, O'Hanlons helden) zat in dezelfde klas als Richard. Susan Burnquist geeft nog les daar op school. maar nu is het vakantie denk ik en redelijk verlaten. Die gangen, ze komen nog wel eens voor in mijn dromen. :-)

• 12 Januari 2015 - 21:47

Marjo:

jullie foto staat op de Facebookpagina van Graded. superleuk! que saudades mesmo!

Tags: graded