Sao Sebastião - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Karin en Karel - WaarBenJij.nu Sao Sebastião - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Karin en Karel - WaarBenJij.nu

Sao Sebastião

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Karin en Karel

16 Januari 2015 | Brazilië, São Paulo

Gisteren zijn we vertrokken uit Gbruaiuba (zo heet de kleine baai,het eiland heet Guarujá) naar Sao Sebastião. 100 km Door overweldigende natuur. Soms vlak langs zee. Soms jungle. De weg was prima, die bestond nog niet toen Karel hier vroeger was. Onderweg zagen we verschillende ommuurde woonwijken met beveiliging bij het hek. Maar ook een soort hutten in de wildernis waar de was buiten hing. Toen we hier aankwamen en de buitenwijken zagen, waren we een beetje ybezorgd. Zo arm en verwaarloosd. De pousada zit in het historisch centrum en hier is het goed. Geen hekwerken hier. De huizen zijn geverfd in pastelkleuren en zien er vriendelijk uit. Geluncht op een leuk binnen plaatsje waar pizzeria bij stond maar dat hadden ze niet. Bonen rijst en vlees en heel veel verschillende fruit. Açai sap, verse bananen mango zo uit de boom. En Jaça geproefd ook zo uit de boom. Pas s avonds gingen alle winkels open. Ook zijn er plekjes waar allerlei zelf gemaakte spullen worden verkocht die pas s avonds open gaan. Gelukkig wel weer een zwembad bij de pousada want met zo'n 35 graden is t lekker zwemmen. Voor de kust hier grote olie bedrijvigheid, pijplijnen en tankers.

• 16 Januari 2015 - 18:47

Marjo:

op zoek naar het marine biology camp?

ik hoor iedereen zuchten op FB dat het zo heet is in Brasil. Het ziet er op de foto's in ieder geval tropisch uit! kijk je uit met de muggen!!

• 17 Januari 2015 - 13:34

Marijke:

Lieve allebei,
    Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken. Een reis door de tijd, hoe het toen was, hoe het nu is. Wat was en gebleven is, wat er veranderd is. Heel leuk om zo met jullie mee te reizen.
    Lieve groet van ons beiden, Marijke en Wim

• 17 Januari 2015 - 21:11

Fedde En Jorine:

Wij zijn in Amsterdam geweest. Zitten nu in de trein. Het was erg leuk. we zijn ontsnapt uit de kamer. Lekker gegeten (thais). Ook nog koffie en taart gehad.